måndag 5 mars 2012

Studera i Göteborg

Sen jag skrev sist har jag tagit reda på mer och jag har upptäckt att jag faktiskt inte skall satsa på att studera i Västerås. Jag skall naturligtvis besöka mina vänner där men jag kommer att satsa på att studera i Göteborg istället. Så nu gäller det att söka på hotell Göteborg och försöka hitta ett billigt hotellrum där. Jag skall nämligen åka dig så snart jag kan för att se hur staden är att bo och studera i. Jag har fått kontakt med några som studerar i Göteborg genom Facebook och jag känner att jag skulle trivas jättebra där. Nu gäller det bara att få ihop nog med pengar för att åka dit och känna efter. Jag skulle aldrig kunna anmäla mig till studier i en stad där jag aldrig varit så jag måste ta mig dit på något vis. Visst är det härligt att kunna planera för sin framtid på det här viset! Jag har alla möjligheter har jag kommit på och jag behöver inte alls stanna kvar i min håla i Norrland. Jag tyckte det kändes mörkt ett tag när jag tänkte mig att jag skulle gå kvar där hela livet, men nu har jag fått så många planer i mitt huvud att det känns som att livet leker. Jag har kommit på att jag faktiskt kan göra vad jag vill av mitt liv. Nu måste jag bara komma in på någon bra skola i Göteborg och sen drar jag. Det enda som känns tråkigt är att jag måste flytta från mina vänner här hemma. Jag kommer garanterat att sakna dem, men jag måste lära känna nya vänner. Det finns så himla mycket kul att göra i en större stad på kvällarna än det gör här. Det enda roliga i min håla är någon film som de visar på hembygdsgården ibland och det suger verkligen.