torsdag 5 januari 2012

Hur gör man för att bli mäklare?

Jag vet precis vad jag vill med mitt liv men hur skall jag komma dit. Jag vill verkligen bli fastighetsmäklare, men mamma och pappa bara skrattar åt mig när jag säger det. De verkar inte tro att jag skall klara av det. Men jag skall visa dem. Det blir kul den dagen jag är stjärna på någon mäklarbyrå i ett annat land och de får komma och hälsa på. Då skrattar de nog inte längre. Jag måste försöka ta mig i kragen och plugga bättre i skolan. Jag har sett att det finns mäklarskolor och en är inte alltför långt från där jag bor. Men jag måste ha bättre betyg för att komma in. Usch, och jag som hatar plugget. Hur skall man få till det? Jag kanske måste ta hjälp av någon som är duktig i skolan. Jag har några vänner som är riktiga plugghästar. Jag får försöka få dem att hjälpa mig på kvällarna med läxor och prov. Problemet är bara att de bor en bra bit från mig. När det är flera mil till kompisarna är det inte så lätt. Dessutom börjar det vara så mycket snö här också. En idé kan vara att vi hjälps åt via internet. Man kan ju maila kanske och fråga när det är något man inte förstår. Men, det är inte lätt det heller. Det är så mycket i skolan jag inte förstår. Jag tror också att om man skall jobba i Spanien till exempel måste man kunna tala spanska. Det tror jag inte jag kan lära mig. Det är kanske bättre att satsa på ett land där de talar engelska. Jag funderar skarpt på Malta. Där talar de engelska och det kan jag ganska bra. Jag har läst engelska i skolan i många år nu och jag tycker att det är nästan det enda ämne jag är något bra i i skolan. Det är kanske en bra idé. Malta verkar vara en härlig ö och det verkar också vara ganska bra hålligång där. Det har jag sett när jag googlat på Malta och läst de bloggar som skrivit om ön. Tänk om man skulle kunna ta sig till Malta. Det vore annat det än min skitby i Norrland.