fredag 6 januari 2012

Snart skola igen

Nu är det inte många dagar kvar innan jag måste åka till skolan igen. Det är så hemskt att behöva gå upp så tidigt och åka så långt. Det är så mörkt här uppe i Norr på vintern. Det är nästan inte ljust alls på hela dagen. Annat blir det längre fram i vår då det blir så fort ljusare. Man mår mycket bättre när det är soligt och fint ute och på sommaren är det sol dygnet runt här. Nu känns det bara jobbigt att behöva åka till skolan i mörkret.
Det som är bra med skolan är att man får träffa sina vänner igen. Jag har många trevliga kompisar och ibland sover jag över hos Frida som är min bästa vän. Hon bor så nära skolan att hon kan gå dit och det är så härligt att få sova lite längre på morgonen. Jag har talat med mina föräldrar om att jag borde få vara inneboende hos Frida för att slippa mina långa resor. Jag tror faktiskt de funderar lite på det. Det vore mycket skönare för mig och kanske kan jag orka med skolarbetet och läxorna bättre då. Jag kan ju komma hem på helgerna. Frida är också den som är bäst i skolan. Hon kan säkert hjälpa mig lyckas bättre med mina betyg så att jag kan komma in på utbildningen till Mäklare senare. Jag måste ju som sagt komma igång med skolan bättre nu. Jag tror att det skulle vara en mycket bra lösning och det är så trevligt att umgås med Frida. Det jag kommer att sakna mycket när jag bor i Fridas familj är mina hästar här hemma, men jag får väl ta hand om dem på helgerna. Jag har redan talat med mina småsyskon om att de måste se till att rykta hästarna åtminstone varannan dag. Vi får väl se hur det blir. Jag skulle verkligen önska att jag fick bo lite närmare skolan. Det är inte roligt att tillbringa flera timmar varje dag på buss.