torsdag 5 januari 2012

Mina framtidsplaner

Jag har bestämt mig för att satsa på att bli mäklare. Jag ser alla TV-program som finns som handlar om par som vill köpa en fin bostad i utlandet. Jag tycker också om att se de som håller på att renovera hus och lägenheter. Jag har förstått att det är viktigt som bara den hur man bor. Hur kul vore det inte att kunna fixa hus eller små lägenheter till folk som vill ha det. Om man kan bli mäklare i utlandet får man ju till och med resa. Jag skulle vilja bo i ett varmt land. Jag har aldrig varit utomlands, men jag har sett i många bloggar hur folk skriver om sina semesterveckor utomlands. Många bloggare lägger upp bilder från semestern och jag tycker det ser så härligt ut i Spanien. Tänk om man kunde bli mäklare där. Då kan man själv bo där i värmen och bara fixa lägenheter och hus åt rika svenskar som vill bo i värmen. Det vore annat det än att bo här i Norrland där det är kallt jämt. Om det inte är kallt så är det en massa mygg och knott här och det är så himla tråkigt. Jag hatar verkligen Norrland och jag måste försöka komma någon annanstans i mitt liv. Mamma jobbar här i hemtjänsten och jag vill absolut inte ha ett sådant jobb. Jag måste försöka komma till ett annat land eller i alla fall söderut i Sverige.