torsdag 5 januari 2012

Snö!

Nu snöar det igen. Jag tror jag blir galen på snö. Mina småsyskon älskar när det snöar och de är ute hela dagarna i backarna här. Jag blir bara så trött på det. Jag har ägnat eftermiddagen åt att kolla i bloggar och jag ser att det är så många som är utomlands nu. Tänk så skönt det skulle vara att ligga på en sandstrand vid Medelhavet nu istället för att behöva sitta i ett snöigt Norrland. Om jag försöker gå ut blir håret som på en slickad katt och maskaran rinner över hela ansiktet. Man kan bli galen på mindre. Jag tänkte att jag skulle gå ned till stallet och titta till hästarna, men jag tror inte jag gör det idag. Jag kan ju ändå inte rida nu. Eller jag skulle kunna men det är för kallt och trist väder. I morgon skall jag ta en tur med ponnyn om det slutar snöa. I vilket fall skall jag gå till stallet och rykta honom. Jag brukar försöka göra det varje dag för han gillar det så mycket. Jag har ett litet gotlandsruss och han är så snäll och go. När jag var liten brukade jag rida varje dag, men jag orkar inte så mycket nuförtiden. Mina småsyskon rider honom istället. Tyvärr är det så att jag börjar bli lite för tung för honom också. Jag skulle vilja vara lite lättare, men man kan inte hjälpa att man blir tyngre. Jag kan ju inte bara hålla på att banta för att russen skall orka bära mig. Jag har tjatat på mamma och pappa att köpa mig en större ponny, men de säger att jag får nöja mig med att rida på arbetshästarna. Men hur kul är det? Den ena är en ardenner och den är så lat och klumpig. Den andra är en nordsvensk och den skulle kanske funka om den inte var så bortskämd. Den vill inte gå så långt och när han bestämmer sig för att gå hem igen kan jag inte göra något åt det. Nej, tacka vet jag små ponnies. Synd att man inte är liten längre.