torsdag 5 januari 2012

Saga Skoog

Hej, jag heter Saga Skoog och jag bor i en liten tråkig stad mitt i mörkaste Norrland. Ni kan tänka er att jag har det ganska tjatigt här. Det är en så liten håla att det inte finns något att göra här nästan. Jag måste åka buss skitlänge på morgonen bara för att komma till skolan. Och dessutom tycker jag inte om att gå i skola. Det är verkligen så tråkigt!! Det här var ingen bra start på min blogg, men jag tycker verkligen att mitt liv suger. Jag önskar att jag bodde i Stockholm istället där allting händer. Jag var i Stockholm en helg i höstas och jag hade verkligen skitkul! Där finns ju mängder av inneställen och jag såg en hel del kändisar under några dagar där. I min lilla skruttstad i Norrland ser man inget annat än älgar. Och om man skall få se en sådan skall man också ha tur.
Jag har hittat på olika saker för att roa mig. När jag var liten byggde jag snögrottor och åkte skidor och tyckte det var kul. Nu har jag börjat fantisera om att bli fastighetsmäklare istället. Jag har sett på TV när de visar upp fina villor i Spanien och Grekland och sånt där och jag känner verkligen att jag vill jobba med det. Det som är värst med den drömmen är dock att jag måste plugga! Jag känner verkligen inte för det men om jag skall kunna bli mäklare måste jag nog läsa någonstans.